Verkkokurssi-Kiihdyttämö - Valmennus, jossa julkaiset verkkokurssisi seuraavan kahden kuukauden aikana. (Enää 2 paikkaa jäljellä!). Matka alkaa maanantaina 13.1 klo 9.00


"Verkkokurssi-kiihdyttämö on 8 viikon pienryhmä nettivalmennus, jonka aikana julkaiset oikeasti myyvän verkkokurssin ja kasvatat sen myyntiä ammattilaisten avustuksella ilman riskiä"

HALUATKO OPPIA LUOMAAN ITSELLESI VERKKOKURSSIN, JOKA KANNATTAA TALOUDELLISESTI, ON AJANKÄYTÖLLISESTI JÄRKEVÄ JA OPPIA KOKEILEMAAN SEN TARJOAMISTA ASIAKKAILLE, ILMAN RISKIÄ? - Jos kiinnostaa, niin jatka lukemista.

Olemme olleet mukana jo yli sadassa verkkokurssilanseerauksessa kymmenissä eri markkinoissa ja siinä näkee aika nopeasti mikä toimii ja mikä ei verkkokurssien julkaisussa.

Tyypilliset asiantuntijan tai valmentajan perusongelmat, kun he julkaisevat verkkokursseja ovat seuraavat:

    • Verkkokurssin tuotteistaminen on kummallista. Siinä ei ole mietitty mitä asiakas haluaisi ostaa. Tuote jää liian yleiselle tasolle
    • Verkkokurssin kannattavuus on kiikun kaakun. Hinnat ovat liian matalat tai työmäärä ei kohtaa laskutusta. Jos saa 50 osallistujaa ja aikaa toteutukseen menee 4 kuukautta, ei voida puhua kannattavasta liiketoiminnasta
    • Tekemisestä puuttuu fokus. Yritetään olla ja tehdä liian montaa asiaa yhtäaikaa. Tunkea samaan tuotteeseen ihan kaikki
    • Myynti ja markkinointi ovat täyttä mystiikkaa. Tärkeimpiä asioita ei mitata tai ei välttämättä edes tiedetä mitä ne ovat.
    • Ei osata hankkia yhteistyökumppaneita, joista olisi jotain hyötyä. Ei edes tiedä mitä etsii
    • Tietoa kyllä löytyy verkkokurssien julkaisusta kaikki kiintolevyt täynnä, mutta jostain kumman syystä ei ole joko saatu julkaistua verkkokurssia tai nykyisten verkkokurssien myynti on jäänyt pieneksi.
    • Tekniikka tuottaa tuskaa, ei tiedetä mitä alustaa ja maksujärjestelmää käyttää.

Nämä eivät välttämättä ole sinun haasteitasi verkkokursseissa, mutta saattavat olla. Ne on myös varsin yksinkertaisia ratkaistavaksi, kun tietää mitä tekee.

Ensin valitaan sopiva markkina, analysoidaan kuka on unelma-asiakkasi, mietitään mikä polttava ongelma hänellä on ja sitten pohditaan miten se voitaisi ratkaista mahdollisimman tehokkaasti.

Luodaan oikeanlainen verkkokurssi, jossa on jotain kannattavuutta ja saadaan liiketoimintaan tilaa hengittää. Kun kassaan saadaan hiukan pelimerkkejä, elämä alkaa näyttää paremmalta. Vanne kiristää vähemmän. Aurinko paistaa paremmin risukasan risujen välistä.

Yrityksellä kun ei kuulemma oikein ole muita kriisejä kuin kassakriisi. Jos rahaa ei ole, niin sitten on hemmetin vaikea saada mitään muutakaan kuntoon.

Jos tilanteesi on niin hyvä, että homma puksuttaa tasaisesti, voin taata, että pienillä hienosäädöillä kaikesta saadaan helpompaa, parempaa ja kannattavampaa.

Se, että tehdään vähemmän töitä, ei tarkoita sitä, etteikö tehtäisi töitä ollenkaan. Niitä töitä vaan tehdä fiksummissa paikoissa ja oikeiden asioiden parissa, ettei tehty työ mene hukkaan.

Miksi on ensisijaisen tärkeää, että sinulla on oikeasti myyvä ja taloudellisesti kannattava verkkokurssi?

Suomessa on vähän tabuisaa puhua rahasta. En kuitenkaan jaksa kiertää asiaa vaan totean, että raha on tärkeää ja että saat myyntiä aikaan omassa verkkokurssissasi.

Miksi se on tärkeää?

Siksi, että jos firman kassassa pohja häämöttää, se aiheuttaa seuraavanlaisia ongelmia:

    • Stressiperäistä reagointia ja tunnetason ailahtelua
    • Ajan tuhraamista asioihin, jotka antavat hallinnan tunteen, mutta eivät välttämättä paranna tilannetta mitenkään (esimerkiksi tuo kassaan rahaa)
    • Raha-asiat mietityttää öisin ja palautuminen heikentyy.
    • On vaikea olla luova, koska keskittyminen on selviytymisessä.
    • Liiketoiminnan kehittäminen on vaikeaa, koska osaamista ei voi ostaa ja pitää yrittää säästää
    • Ei voi palkata ihmisiä avuksi ja keventää omaa työtaakkansa.

Eli yksinkertaisesti sanottuna, elämä, yrittäminen ja liiketoiminta on mukavampaa, kun ei ole jatkuvasti pula rahasta.

Sitten rahapula myös luo sellaisen tympeän negatiivisuuden kierteen missä niukkuus ruokkii niukkuutta. Säästetään myös niissä asioissa, jotka toisivat lisää rahaa kassaan

"Miten sitten saada ne verkkokurssit kannattamaan taloudellisesti?"

Kun nämä verkkokurssibisneksen ongelmat ovat tulleet varsin tutuksi tässä viimeisen 10 vuoden aikana, olemme kehitelleet verkkokurssien julkaisuun lean-analogian pohjalta varsin yksinkertaisen MVP-toimintamallin, mitä noudattamalla saadaan hyvin nopeasti aikaan taloudellista tulosta verkkokurssien julkaisussa, mahdollisimman pienellä riskillä.

MVP tulee sanoista Myynnin Varmistaminen Pikaisesti. (hienompi termi englanniksi ois Minimun Viable Product)

Haaste tämän MVP-toimintamallin noudattamisessa on, että kaikki pitää tehdä aikalailla päinvastoin kuin 98% muista tekee. Siitäkin huolimatta, että sosiaalinen paine palata samaan monttuun kuin kaikki muut, on korkea.

Siksi halusimme perustaa tämän Verkkokurssi-Kiihdyttämön, jossa on myös sosiaalista tukea, kun lähtee kokeilemaan uutta toimintamallia.

Millainen MVP-toimintamalli on?

Sellainen, että luodaan mahdollisimman kannattava, ajankäytöllisesti järkevä ja asiakkaita mahdollisimman tehokkaasti palveleva verkkovalmennus ja testataan sitä mahdollisimman pienellä riskillä. Eli ei tehdä mitään ylimääräistä, mitä ei ole pakko tehdä ja koeponnistetaan asia mahdollisimman nopeasti.

Tätä MVP-toimintamallia kutsutaan myös "leaniksi" jossain päin maailmaa, mutta yksinkertaisesti se tarkoittaa sitä, että varmistetaan tuotteen myynti etukäteen mahdollisimman riskittömästi.

Ei jäädä arpomaan, miettimään, tekemään massiivisia markkinointitutkimuksia tai ideoimaan loputtomasti, vaan testataan ja edetään sitten sen perusteella.

Kun näitä testejä on meillä takana sellaiset 100+, niin näkee jo aika hyvin, että missä hommat voi mennä vikaan ja mitä virhettä ei kannata tehdä viidettäkymmenettä kertaa uudelleen, kun se on jo ehditty tehdä.

Etsimme verkkokurssi-kiihdyttämöön seuraavanlaisia ihmisiä:

  • Haluat julkaista verkkokurssin seuraavan kahden kuukauden aikana.
  • Sinun taloudellinen tilanteesi on sen verran hyvä, että voit investoida ryhmään osallistumiseen. En halua, että osallistumismaksu kiristää vannettasi entisestään.
  • Osaat kysyä, jos joku askarruttaa
  • Siedät sitä, ettei aina ole mukavaa. Kehittyminen kuitenkin tapahtuu epämukavuusalueella.
  • Haluat viettää aikaa tuloshakuisten ihmisten seurassa.
  • Olisi erittäin mukavaa, jos olisit ollut yrittäjänä jo yli vuoden
  • Haluat rehellistä palautetta ja pystyt ottamaan sitä vastaan. Sinua kiinnostaa oppia itsestäsi ja bisneksestäsi

Jos taas tunnistat itsesi seuraavasta listasta, älä hakeudu mukaan ja säästät molempien aikaa

  • Et halua tehdä kannattavaa liiketoimintaa. Sinulle on tärkeämpää miellyttää kollegoita, antaa tietynlainen kuva itsestäsi tai hinkata jotain visuaalista yksityiskohtaa puoli vuotta.
  • Haluat tehdä bisnestä markkinassa, jossa ei yksinkertaisesti millään mittarilla kannatta tehdä bisnestä tai potentiaalia ei ole olemassa.
  • Et ymmärrä loogisia perusteluita. Muutat mielipidettäsi joka kerta, kun joku ohikulkija sanoo sinulle jotain.
  • Haluat istua leirinuotiolla laulamassa kumbaijaa ja pitää toisia kädestä. Tärkeintä on, että virittäydytään hyvään fiilikseen
  • Olet kiinnostunut enemmän siitä, että "opit jotain uutta" tai "innostut jostain mitä et vie, koskaan käytäntöön", kuin siitä, että teet asioita jotka tuottaa tuloksia.

Mitä hyötyä tästä on sinulle?

Mieti asiaa vaikka näin. Jos autamme sinua luomaan kalliimman nettivalmennuksen, johon saat 12 osallistujaa. Jokainen heistä maksaa 950€ + alv 24% ja valmennuksen kesto on 6 viikkoa.

Yhdestä valmennuksesta saat 11400€ + alv 24%, josta vähennetään kulut, markkinointi jne. 2000€ + alv 24%, jättäen sinulle käteen 9400€ per toteutettu valmennus.

toteutat valmennuksen 8 kertaa vuodessa, ja se tuo sinulle yhteensä 75200€ + alv 24% vuodessa voittoa.

Tai sitten kehität meidän avulla itsellesi verkkokurssin, jota pystyt myymään 300 kpl hintaan 49€ (sis alv 24%) ja sitä myydään kuluttajille. Saat myynnistä yhteensä 11854€ + alv 24€ ja siitä vähennetään mainoskulut 5800€, sinulle jää 6054,83€ per toteutettu verkkokurssikampanja. Jos julkaiset verkkokurssin 4 kertaa vuodessa, teet yhteensä 24218,12€ vuodessa lisää.

NO MUTTA ONKO SE NOIN HELPPOA?

Ei tietenkään.

Siksi tämä Verkkokurssi-Kiihdyttämö on perustettu. Asiat pitää tehdä oikein ja järkevästi, tai kukaan ei tienaa yhtään mitään. Moni yrittää pyörittää liiketoimintaansa aivan liian vaikeasti, vaikka ei olisi tarve.

Miten tämä pienryhmä eroaa kaikista muista markkinoilla olevista verkkokurssi- valmennuksista ja koulutuksista?

Ensinnäkin kaikki Verkkokurssi-Kiihdyttämössä opettamamme asiat on käytännössä testattu  asiakkaillamme yli 100 verkkokurssilanseerauksessa ja kymmenissä eri markkinoissa.

Eikä meillä ole ollut käytössämme hienoja kuvaus-studioita tai ulkopuolista rahoitusta. Hommaa on poljettu käyntiin välillä ihan nollabudjetillakin

Olemme siis olleet "kädet savessa" näiden asioiden kanssa viimeiset 10 vuotta ja opetamme semmoisia asioita, jotka toimivat riippumatta siitä, että mitä myyt ja kenelle myyt (kaikkea ei tosin kannata myydä kaikille).

Useissa muissa "verkkokurssien julkaisu" -verkkokursseissa on se ongelma, että he osaavat opettaa niitä juttuja, jotka ovat toimineet heidän omassa bisneksessä, mutta eivät välttämättä toimi sinun kohdallasi. Lisäksi henkilökohtainen tuki jää puuttumaan kokonaan tai se on hyvin minimaalista.

Saat paljon tietoa ja hienoja mallinnuksia, mutta mitään ei oikein tapahdu käytännössä. Hyvä fiilis voi olla siitä huolimatta, koska oivaltaa kaikenlaista.

On myös paljon sellaista varsin hyvää ja laadukasta opetusmateriaalia, jossa hommaa tehdään vähän liian hienosti. Tällä tarkoitan sitä, että jokainen yksityiskohta käydään läpi todella tarkkaan. Kurssin jälkeen tiedät miljoona asiaa mitä voisi tehdä ja tietysti sen mukana myös sen, että mikä voi mennä perseelleen näistä jokaisessa kohdassa.

Tästä syntyy paine tehdä jotain aivan massiivisen mahtavaa heti ensimmäisellä vedolla ja siksi julkaisu vaan lykkääntyy ja projektista tulee yksi perfektionistinen välttelyhelvetti.

"Mistä saan studion kuvaamista varten?" ei pitäisi olla ensimmäinen kysymys mitä mietitään verkkokurssin julkaisua suunnitellessa.

Näistä syistä Verkkokurssi-Kiihdyttämö sisältää myös henkilökohtaista ohjausta, jotta voimme neuvoa mikä toimii parhaiten juuri sinulle. On monta tapaa tehdä asiat toimivasti ja se mitä sinun kannattaa käyttää juuri nyt, riippuu tilanteestasi.

Lisäksi pidämme sinut tilivelvollisena ja saat ns. "positiivisen potkun persauksille", jotta teet oikeita asioita ja saat tuloksia aikaan.

Mitä Verkkokurssi-Kiihdyttämöön osallistuminen maksaa?

Yllättävän vähän. Tosin me haluamme tehdä tulosta kanssasi.

Emme ole rajanneet tunteja mitä aiomme käyttää osallistujien kanssa tässä valmennuksessa. Minä ja Aki teemme seuranasi töitä kahden kuukauden ajan. Teemme kaiken mitä on tarpeellista, että jokainen osallistuja onnistuisi ja saisi osallistumiseen sijoittamansa rahat moninkertaisesti takaisin

Yksikin asiakas teki 28 000€ ensimmäisen viikon aikana konsultoinnin aloittamisesta. Eikä tämä ole ainoa tapaus, jolla on vastaavia tuloksia.

Normaalisti laskuttaisimme konsultoinnista 250€ / tunti, mutta nyt saat aikaa ja osaamista käyttöösi huomattavasti edullisemmin, kahden kuukauden ajaksi.

Verkkokurssi-Kiihdyttämön kokonaishinnaksi tulee jatkossa vähintään 5950€ + alv 24%, mutta koska nyt kyseessä on ensimmäinen pilottiryhmä, pääset mukaan ryhmään seuraavilla ehdoilla:

Lue tarkkaan.

Valmennuksen aluksi maksat 500€ +alv 24% sitoutumismaksua. Tällä varmistamme, että olet messissä. Sen jälkeen maksat meille joka toisen euron kurssien voitosta aina 9000€ + alv 24% asti, elikkä voimme laskuttaa sinulta sitten 4500€+alv 24% verkkokurssisi tulevista myyntivoitoista.

Voitto lasketaan seuraavasti: Verkkokurssisi tulot, josta vähennetään mainoskulut (jos sellaisia on).

Lisäksi tuohon päälle tulee myös sakko, eli jos et tee jotain meidän ehdottamaa asiaa, niin maksat meille 500€ + alv 24% sakon ja tarvittaessa sinut myös poistetaan ryhmästä (ei tarvitse pelätä, sillä emme laita sinua tekemään mitään outoa). Lisäksi kaikista päätöksistä keskustellaan yhdessä, ei tässä diktaattoreja olla.

Haluamme vain varmistua siitä, että jos lähdet mukaan, olet myös valmis sitoutumaan tekemiseen ja olet myös valmis kuuntelemaan ehdotuksiamme, mitkä ovat aika vankasti perusteltuja. Emme ala roikottamaan ryhmässä ketään puolivaloilla, emmekä yritä pakottaa ketään tekemään mitään typerää tai jotain taloudellisesti todella riskialtista.

Me emme myöskään saa mitään sitoutumismaksusi lisäksi, jos epäonnistumme saamaan kauppaa kanssasi. Eli se riski on myös meillä, että aikaa menee kokeiluun ja emme saa sille rahallista vastinetta. Tietysti mieluummin teemme kauppaa, kuin emme tee.

Haluamme myös videollisen asiakaspalautteen sinulta, kun olemme onnistuneesti saanut valmennuksen päätökseen ja olet tyytyväinen tuloksiin.

Ketkä ovat verkkokurssi-kiihdyttämön valmentajat?

Timo Hyväri

En ole valmentanut pitkään aikaan, johtuen siitä, että olen keskittynyt rakentamaan yrityksiä valmentamisen ympärille.

Nyt kun Aki (alempana) tuli mukaan Valmentaja-Akatemian remmiin auttelemaan, annan asialle taas mahdollisuuden. Jos saa hyvän porukan kasaan niin miksipä ei. Vietetään aikaa yhdessä, rakennetaan kannattavaa bisnestä ja lyödään sitten kättä päälle.

Referenssit ja meriitit?

    • yli 10 vuotta valmennusalalla
    • Valmistui stipendiaattina ja tradenomina vuonna 2011 Jyväskylän Tiimiakatemialta.
    • Osakkaana ja omistajana yli 12:sta yrityksessä
    • Olen tehnyt useita yli 100 000 euron lanseerauksia verkkokursseille Suomessa tai ollut mukana tekemässä niitä
    • Tuotteistettuja tuotteita 100+
    • Olen useiden mainoskampanjoiden takana mihin olet väkisinkin altistunut, sillä saatan painaa Facebook-markkinointiin yli 90 000 euroa kuukaudessa. Miksikö? Koska oikein tehtynä se kannattaa
    • 16 vuotta matkaa aktiivisen itsetutkiskelun parissa, josta ammennan aika runsaasti työhöni tällä hetkellä.

Aki Töyräs

Aki on Valmentaja-Akatemian tuorein vahvistus ja projektijohtaja. Hänellä on takanaan kymmeniä verkkokurssilanseerauksia monessa eri markkinassa ja vahvin osaaminen on webinaaripuolella. Aki opiskelee lakkaamatta uusia myyntitaktiikoita ja tuorempia asiantuntija- ja digibisneksen trendejä.

Referenssit ja meriitit?

    • Yli 7 vuotta valmennusalalla
    • Auttanut asiantuntijayrityksiä Suomessa myymään netissä tuotteita ja palveluita yli puolella miljoonalla eurolla monessa eri markkinassa.
    • Hän on toiminut taustajoukoissa monien mediastakin tunnettujen eksperttien kuten Tomi Kokon, Mikko Sjögrenin, Marko Kaarton, Tom Laineen verkkokurssilanseerauksissa.
    • Suunnitellut mm. 2 myyvää webinaariesitystä, joilla molemmilla on saavutettu kuusinumeroinen myynti Suomessa. (Vuodessa on tarvinut järjestää vain viisi webinaaria, jotta on saavutettu kuusinumeroinen myynti)
    • Auttanut erästä asiakasta myymään verkkokurssia 50 000 eurolla nollan euron mainosbudjetilla hyödyntämällä yhteistyökumppanien listoja

Mitä siellä verkkokurssi-kiihdyttämössä oikein tehdään?

Me opetamme sinulle ja muille ryhmän jäsenille, että miten tämä uudenlainen "leani" MVP-toimintamalli toimii, elikkä miten julkaiset taloudellisesti kannattavan, ajankäytöllisesti järkevän verkkovalmennuksen ilman riskiä

Sitten me lähdemme pistämään asioita käytäntöön, koska silloin oppii kaikista nopeiten.

Kiihdyttämö kestää yhteensä 2 kuukautta ja tapaamiset ovat viikon välein virtuaalisesti ja jokaiseen niistä on varattu 2 tuntia aikaa. Tapaamiset tapahtuvat videopuhelun välityksellä, joten voit osallistua tähän mistäpäin Suomea tahansa. Järjestämme kiihdyttämön päätyttyä yhteistapaamisen kasvotusten Helsingissä (tähän ei ole pakko osallistua, mutta se on suotavaa).

Koko kahden kuukauden ajan käytössä on verkkokeskustelualusta (käytämme siihen slackkiä, jossa voi esittää kysymyksiä meille)

Toimintajärjestys ja teemat näyttävät tältä (pidämme oikeuden muutoksiin ja hienosäätöihin, jos ryhmän tarpeet sitä edellyttävät)

  • 1. Nykytilanteesi kartoitus - henkilökohtainen etähaastattelu, jolla varmistamme että olet sopiva henkilö ryhmään. Voit tulla myös toimistolle käymään Helsingin keskustassa.
  • 2. Ensimmäinen yhteinen ryhmätapaaminen videopuhelun välityksellä maanantaina 13.1.2020 klo 9-11 : Miksi markkinan ja asiakkaan valitseminen on tärkein päätös kannattavuudessa
  • 3. Toinen ryhmätapaaminen videopuhelun välityksellä maanantaina 20.1.2020 klo 9-11: Vastustamattoman tarjouksen suunnittelu
  • 4. Kolmas ryhmätapaaminen videopuhelun välityksellä maanantaina 27.1.2020 klo 9-11: Miten kokeillaan luodun tuotteen potentiaalia, ilman että aikaa menee hukkaan?
  • 5. Henkilökohtainen sparraus (sovimme ajan tähän erikseen viikolle 6): Sinun tuotteesi käydään läpi henkilökohtaisesti. Mikä siinä toimii ja mitä pitää fiksailla
  • 6. Neljäs ryhmätapaaminen videopuhelun välityksellä maanantaina 10.2.2010 klo 9-11: Verkkovalmennuksen markkinointi. Oman tekemisen keskittäminen sinne, missä sillä on suurin hyöty-panos-suhde. Pelkästään tämä osuus maksaa sinulle tämän valmennuksen takaisin moninkertaisesti.
  • 7. Viides ryhmätapaaminen videopuhelun välityksellä maanantaina 17.2.2010 klo 9-11: Myynnin skaalaus. Miten kasvattaa myyntiä mm. arvoportaikon avulla ja uusilla tuotteilla
  • 8. Henkilökohtainen sparraus (sovimme ajan tähän erikseen viikolle 9): Sinun tuotteen julkaisun läpikäynti, käydään läpi henkilökohtaisesti. Mikä siinä toimii ja mitä pitää fiksailla
  • 9. Viimeinen ryhmätapaaminen kasvotusten Helsingissä. (EI PAKOLLINEN, ajankohta päätetään myöhemmin) Yhteenveto, jatkotoimenpiteet, kokemusten jakaminen

Mikäli ryhmään löytyy sopivat kiinnostuneet henkilöt, aloitamme yhteisen matkamme maanantaina 13.1.2020. klo 9.

Paikat täyttyvät sitä mukaa, kun sopivia henkilöitä ryhmään löytyy. Maksimiryhmäkoko on 8 henkilöä ja enää 2 paikkaa jäljellä

Hae mukaan, kasvatetaan myyntiä yhdessä, rakennetaan tuote mitä ihmiset haluavat ostaa, karsitaan turhia rönsyjä liiketoiminnasta ja ryhdytään keskittymään olennaiseen.

Lue tästä minkälaisia tuloksia asiakkaamme ovat saaneet:

Maikki Marjaniemi

Aloitin yhteistyön Joonan ja Timon kanssa, kun olin täyspäiväisesti valmennustyössä kuntokeskuksessa. Sain apua pienryhmäkurssin tuotteistamiseen, ja siitä kurssista tulikin hyvin suosittu ja sain noista tunneista parasta katetta työajalleni. Jatkoimme myöhemmin yhteistyötä, kun lanseerasimme yhdessä verkkovalmennuksen saman tuotteen pohjalta. Muutaman onnistuneen kampanjan jälkeen lopetin päivätyön kuntokeskuksella ja keskityin verkkovalmennukseen. Päätimme tehdä yhteistyöstä pitkäjänteisempää yritystoimintaa.

Nyt ensimmäisestä verkkokurssilanseerauksesta on kulunut kolme vuotta, ja liiketoiminta on kehittynyt aika huimaa vauhtia. Olemme palkanneet tiimiin mukaan useita työntekijöitä, ja omalla toiminimellään toimivat alihankkijat kuuluvat myös tiiviisti yrityksen toimintaan. Oma työnkuvani on muuttunut niin, että saan keskittyä tekemään pääosin sitä, missä olen parhaimmillani: tuotekehitystä, valmennusta ja sisällöntuotantoa.

Parasta yrityksen kehittymisessä on ollut kuitenkin se, että olen saanut niin mahtavia työkavereita! On upeaa, että minua paljon taitavammat ihmiset hoitavat asiakaspalvelun, markkinoinnin, teknisen puolen tuottamisen, yhteisöjen ylläpidon ynnä muuta. Homma pyörii niin jouhevasti, että voin myös hyvillä mielin lomailla säännöllisesti.

Tämä matka Joonan ja Timon kanssa on tuntunut turvalliselta, innostavalta ja vapauttavalta. Myönnettäköön, että tuntui aika jännittävältä, kun Joona ehdotti ensimmäisen kerran asiakaspalvelijan palkkaamista, mutta se tapahtui kyllä juuri oikeaan aikaan. Pian olisin hautautunut asiakaspalvelutehtäviin niin, etten olisi enää jaksanut keskittyä tuotteiden kehittämiseen tarpeeksi. Yksin en varmasti olisi uskaltanut tai osannut ottaa niitä askelia, jotka tarvittiin tähän pisteeseen pääsemiseen. Mitään hurjia riskejä ei olla otettu, vaan edetty sopivaan tahtiin toiminnan kehittyessä. On aika vapauttavaa, että minun itse ei tarvitse olla yrittäjyyden ja markkinoinnin suurguru, kun yhtiökumppanini tuovat sen osaamisen pöytään.

Maikki Marjaniemi
Teemu Eloranta, Sami Sundvik & Samuli Perälä 8viikkoa.fi

“Yhteistyö Timon ja Joonan kanssa

Lähdimme alun perin tekemään urheilijoille verkkovalmennusta ravinnon osalta, mistä olemme edenneet nopealla tahdilla painopudotukseen sekä liikuntaan. Olemme ensimmäisellä tilikaudella myyneet yli 15 000 valmennusta ja ylitämmekin kaikki isoimmatkin odotukset liikevaihdon suhteen. Tämän on mahdollistanut Timon ja Joonan vankka näkemys markkinoinnista sosiaalisessa mediassa sekä heidän kykynsä ajatella yrityksen etua.

Timolla ja Joonalla on oma tapansa toimia. He sanovat suoraan mikä on heidän mielestään järkevää, mutta myös kuuntelevat muiden osapuolten ajatuksia. Erityisen hienoa on heidän kykynsä sekä visionsa, kuinka kasvattaa liiketoimintaa oikeasti isolle tasolle. He osaavat myös käyttää tarvittaessa ulkopuolista apua sekä palkata lisää henkilökuntaa, mikä on kasvavan liiketoiminnan edellytys.

Alussa meillä oli haasteita kommunikaation suhteen, mutta siitä olemme ottaneet oppia. Tällä hetkellä kommunikaation taso on mainio. URV oy kasvaa tuotteiden sekä liikevaihdon osalta nopeaan, mikä vaatii myös enemmän yhteistyöltä. Luottamuksen taso Timon ja Joonan toimintaan on todella iso. Mielenkiinnolla odotan mihin Urheilijan ravintovalmennus oy:n kanssa vielä päästään.”

– Teemu Eloranta

”Aloitin yrittäjänä noin 11-vuotta sitten. Olen työskennellyt hyvinvointivalmentajana tavallisten ihmisten parissa sekä huippu-urheilun parissa ammattiurheilijoiden valmentajana.

Minulla oli ja on mielestäni hyvä osaaminen ja myös näytöt ovat osoittaneet, että valmennus toimii. En kuitenkaan osannut tehdä markkinointia ja myyntiä. Talous oli koko ajan tiukilla.

Perustimme kahden muun saman alan ammattilaisen (Sami Sundvikin ja Teemu Elorannan) kanssa yhteisen verkkovalmennuksia tuottavan yrityksen ja meidän onneksemme siihen mukaan lähti Timo Hyväri ja Joona Luostarinen tekemään markkinointia. He näkivät ideassamme potentiaalia.

Jo ensimmäisen tilikauden aikana olemme saaneet aikaan hämmästyttävän hyvää taloudellista tulosta ja myös hienon vastaanoton asiakkailta.

Suurimpana asiana koko hommassa pidän onnistunutta markkinointia ja myyntiä. Siinä Timo Hyväri on timanttinen ammattilainen.

Se, että meillä kolmella on erinomainen osaaminen ja pystymme luomaan toimivia verkkovalmennuksia, ei riitä. Pitää osata myös myydä ja markkinoida.

Sitä emme ilman Timoa ja Joonaa olisi osanneet tehdä.

Olen iloinen ja kiitollinen, että istuimme 1,5 vuotta sitten samaan pöytään ja aloitimme yhteistyön. Tästä on hyvä jatkaa”

– Samuli Perälä

Urheilijan Ravintovalmennus Oy:n liikevaihto hiukan yli vuosi yhteistyön aloittamisen jälkeen 12.9.2019 oli 756 895€

Teemu Eloranta, Sami Sundvik & Samuli Perälä 8viikkoa.fi
Esa Korhonen ja Henriika Maikku, Konsultointiasiakkaita vuodelta 2018

Timon kanssa käymämme valmennusprosessilla oli ratkaiseva merkitys yrityksemme kasvukehitykselle. Hyödyimme Timon kanssa tehdystä valmennuksesta perustavanlaatuisesti. Se näkyi lähes välittömästi yrityksemme taloudellisen tilanteen ja asiakasmäärien kasvussa.

Käytännössä loimme aiemmasta sekavasta palvelukokonaisuudestamme kokonaan uuden Täydennyskoulutuskokonaisuuden. Timon valmennuksen jälkeen olemme aloittaneet kolme koulutusryhmää vuosittain.

Timon avulla saimme kohdennettua palvelumme oikein sekä jalostettua markkinoinnin tuottavaksi. Timon avulla olemme pystyneet kehittämään palveluitamme viimeistellyimmiksi ja paremmin asiakkaitamme palveleviksi.

Timon tapa valmentaa on selkeä, myötätuntoinen ja tehokas. Saimme Timolta konkreettisia, suoraviivaisia ja helposti toteutettavia keinoja, jotka tehokkuudessaan innostivat jatkamaan. Suosittelemme Timoa kaikille, jotka haluavat nostaa yrityksensä toiminnan ja tuloksen uudelle tasolle!

Esa Korhonen ja Henriika Maikku, Konsultointiasiakkaita vuodelta 2018 SoulTeam
Marko Kaarto

Olen asuntosijoittaja ja valmentaja. Järjestän asuntosijoittamisen valmennuspäiviä Helsingissä ja yhden valmennuspäivän järjestely vie yleensä paljon aikaa. Aki oli jo minulle moneen otteeseen sanonut, että miksen julkaisisi näitä valmennuksia netissä. Näin minun ei tarvitsisi käyttää tilojen varaamiseen ja muuhun järjestelyihin niin paljon aikaa.

Lisäksi nettivalmennus mahdollistaisi sen, että ihmiset voisivat osallistua valmennukseeni ympäri Suomea ja heidän ei tarvisi matkustaa Helsinkiin. Tämä kuulosti houkuttelevalta, koska voisin tällä tavalla tehdä mahdollisesti paljon enemmän myyntiä.

Päätin hypätä Akin kelkkaan ja kuunnella hänen neuvojaan. Hänen ehdotus julkaista maksuton webinaari, jonka lopussa myisin webinaarien avulla järjestettävää laajempaa nettivalmennusta vaikutti niin simppeliltä, että se voisi jopa toimia.

Aki auttoi minua suunnittelemaan, kaikki markkinointimateriaalit ja tämän maksuttoman webinaarin, jonka lopussa myin omaa asuntosijoittamisen nettivalmennusta. Nettivalmennuksen julkaisu oli jättimenestys sillä tein Akin opastuksella ennätysmäärän myyntiä!

Akin webinaariopit toimivat erinomaisesti nettivalmennusten myynnissä ja taidan jatkossa pitää kaikki valmennukset vain netissä, koska se on niin helppoa. Jatkossa vähennän vielä omaa työtaakkaani muuttamallla valmennuksen tallenteet itsekäytäväksi verkkokurssiksi ja automatisoin myynnin itsestään pyörivällä webinaarilla Akin vinkkien mukaan. Automatisointia ja vapautta kerrakseen!

Marko Kaarto