Näin saat lisää asiakkaita sähköpostilla, vaikka nukkuisit

sahkoposti

Tämä kirjoitus on sinulle, jos haluat oppia kuinka saat automaattisesti uusia asiakkaita ja myyntiä netin kautta.

Ja se tapahtuu parhaiten automaattisten sähköpostien avulla.

Ne ovat sähköposteja, jotka ovat ajastettu tiettyyn järjestykseen ja lähtevät asiakkaalle, ilman että sinä käyt painamassa lähetä-nappia. Jokainen sinulle sähköpostiosoitteensa jättävä asiakas saa ne samassa järjestyksessä ja samoilla aikaviiveillä, vaikka päivän välein. Tällä tavalla asiakas tuntee, että hänet otetaan huomioon ja sinä pidät yhteyttä säännöllisesti.

Automaattisten sähköpostien suurin etu on automaattisuus. Uskomatonta, mutta totta. Mietitäänpä asiaa hieman lisää.

Jos koko asiakkaiden hankintasi on kiinni siitä kuinka usein myyt, kirjoitat blogia tai olet messuilla esillä, olet rakentanut itsellesi systeemin, joka on täysin riippuvainen sinusta. Mikään ei etene, ellet sinä ole tekemässä ja rakentamassa. Kun olet poissa (lomalla, sairaana), kaikki pysähtyy.

Automaattiset sähköpostit ovat taitoa hyödyntää teknologiaa, mitä jokainen maailmalla menestyvä valmentaja hyödyntää. Koska hekin haluavat, ettei koko bisnes ole riippuvainen heistä.

Jos tässä ei vielä ollut tarpeeksi suuri syy aloittaa automaattisten sähköpostien rakentaminen, käyn läpi 4 syytä, miksi sinun pitäisi tehdä niin.

4 syytä lähettää automaattisia sähköposteja

1. Keräät jatkuvasti liidejä ja teet myyntiä

Jokainen meistä haluaa lisää asiakkaita ja lisää myyntiä. Se on bisneksemme elinehto. Ilman laskutusta on pakko laittaa lappu luukulle, vaikka työtä kohtaan olisi loputtomasti intohimoa.

Automaattiset sähköpostit tekevät myynnistä yksinkertaista. Voit rakentaa systeemin, joka kerää uusia liidejä, uusia asiakkaita ja tekee myyntiä puolestasi.

2. Asiakkaat saavat sinulta tasaisesti yhteydenpitoa, ilman lisävaivaa!

Toinen syy on se, että rakennat asiakassuhdetta ja luottamusta tasaisesti ja säännöllisesti. Kun asiakasmäärät nousevat, alkaa jatkuva yhteydenpito jokaiseen heistä olemaan vaikeampaa ja vaikeampaa.

Samalla madallat asiakkaidesi kynnystä ottaa yhteyttä sinuun. Kaikki ihmiset eivät tunne oloaan helpoksi, jos pitää soittaa tai lähettää henkilökohtainen viesti. Kun olet itse aktiivinen, voit madaltaa kynnystä yhteydenottoon huomattavasti.

Ja sama toimii myös toiseen suuntaan. Jos et viihdy puhelimessa, niin kommunikointi sähköisesti on silloin äärimmäisen mukava vaihtoehto.

Automaattisten sähköpostien avulla asiakas saa sinulta jatkuvaa huolenpitoa, ilman että sinun pitää koko ajan käyttää omaa aikaasi asiakassuhteen ylläpitoon.

3. Teet työn kerran ja hyödynnät sitä uudestaan ja uudestaan

Parasta automaattisissa viesteissä on sen jatkuvuus. Voit tehdä työn kerran ja hyödyntää sitä tästä ikuisuuteen.

No ehkä ei ihan, koska todennäköisesti joudut jossain vaiheessa hiomaan tai parantamaan sitä jollain tavalla. Silti se on vain viestien lisäämistä tai pieniä muutoksia sen sijaan, että hoitaisit saman asiakkaiden kanssa keskustelun uudestaan ja uudestaan.

Voit miettiä sitä kuinka kauan sinulta menisi aikaa, hoitaa 100 asiakkaan kanssa yhteydenpitoa vaikka puhelimitse. Sähköpostitse se on aikalailla helpompaa.

4. Sinulla on systeemi joka toimii kellon ympäri, myös silloin kun nukut

Tämä on systeemi, mikä toimii kellon ympäri. Tuntuu mahtavalta kun voi herätä, mennä töihin ja huomata, että yön aikana on tippunut euroja tilille ja uusia potentiaalisia asiakkaita on ilmestynyt sähköpostijärjestelmään.

Ei haittaa, vaikka olisi viikon lomalla tai sairaana. Systeemi toimii siitä huolimatta ja edistää bisnestäsi jatkuvasti.

Ovatko automaattiset sähköpostit persoonattomia tai epäkorrekteja?

Okei, tämä asia on pakko käsitellä. Kaksi yleisintä pelkoa automaattisista sähköposteista on niiden persoonattomuus ja epäkorrektius.

1. Ovatko automaattiset sähköpostit persoonattomia?

Eivät ole. Ne ovat täysin samanlaisia kuin muutkin sähköpostisi. Jos hyödynnät ”minulta-sinulle”-kirjoitustyyliä ja kuvittelet keskustelevasi asiakkaan kanssa joka on pöydän toisella puolen. Silloin on täysin sama onko sähköposti automaattinen vai ei. Se tuntuu aina henkilökohtaiselta.

Meillä suurin osa teksteistä sisältää kirjoitusvirheitä, eivätkä ne ole kieliopillisesti täydellisiä. Haittaako se? Suurinta osaa lukijoista ei. Aina joku vetää herneen nenäänsä, mutta todennäköisesti hän ei olisi meidän asiakkaamme kuitenkaan.

Noin 2 miljoonaa sivunäyttöä viimeisen vuoden aikana on tuonut meille noin 5 valitusta kieliopista.

Aina on pieni osa ihmisiä, joita jokin asia sinussa tai bisneksessäsi ärsyttää. Sama koskee sähköpostejasi tai muita kirjoituksiasi. Sen takia on tärkeämpää keskittyä puhumaan niille, jotka haluavat kuunnella sinua.

2. Onko epäkorrektia lähettää automaattisia sähköposteja? 

Ei. Siitä on hyötyä teille molemmille. Sinulle ja vastaanottajalle.

Lähetät (toivottavasti) joka tapauksessa sähköposteja ja kirjoitat blogitekstejä. Miksi niiden pitäisi olla niin sanotusti kertakäyttökamaa?

Jos teet kerran hyvän sähköpostin, niin on järkevää hyödyntää sitä uudestaan.

Lopulta kaikki potentiaaliset asiakkaasi eivät kuitenkaan kuule tai saa uusinta sähköpostiasi. Aina on olemassa joukko ihmisiä, jotka hyötyisivät siitä tulevaisuudessa. Laittamalla sen osaksi automaattista systeemiä, voit tarjota sen asiakkaalle kun hän viimein löytää sinut.

Jos kirjoitat jotain fiksua, on rikollista jättää se jakamatta kaikille asiasta kiinnostuneille. Automaattisella sähköpostilla varmistat, että viesti tavoittaa kaikki aiheesta kiinnostuneet.

Kuinka viet asiakkaan uutiskirjeen tilauksesta aina myyntiin asti?

Edellisessä kirjoituksessa kävin läpi mikä ero on luukuttamisella ja opettamisella.

Suurin osa sähköposteista on luukuttamista. Eli yritetään myydä mahdollisimman nopeasti, kun sähköpostiosoite on saatu haltuun. Vaikka asiakas ei edes tuntisi sinua vielä.

luukutus

Kuten silloin sanoin niin siinä on muutama ongelma:

1. En tunne lähettäjää.

2. En luota lähettäjään, koska en tunne heitä.

3. En uskalla ostaa, koska en luota lähettäjään.

Luukuttaminenkin toimii tiettyyn pisteeseen asti, koska on aina muutama asiakas ketkä ovat valmiita painamaan nappia. Tutkimuksista riippuen tämä luku vaihtelee 1-3% välillä. 1 -3 henkilöä sadasta listalle liittyneestä ostaa. Ei paha.

Tosin, kun asiaa katsoo toiselta kantilta, niin huomataan suurimman osan asiakkaista jäävän silloin saavuttamatta.

Tämä ongelma vältetään, jos luukuttamisen sijaan käytetään opettamista.

opetus

Opettaminen on tapa hoivata asiakas epävarmuudesta aina siihen pisteeseen, että hän luottaa sinuun ja on valmis ostamaan. Saman voisi tehdä tapaamalla asiakasta kasvotusten. On helpompaa tehdä se sähköpostilla. Varsinkin asiakasmäärien kasvaessa.

Jos haluat puhutella 1-3 prosentin sijasta suurempaa osaa asiakkaistasi, sinun pitää ymmärtää asiakkaan elämäntilannetta paremmin.

Asiakkaat voidaan jakaa karkeasti viiteen ryhmään.

asiakaspotentiaali

Aloitetaan alhaalta ylöspäin.

1. Asiakas ei ole valmis luopumaan tuskasta tai ei ole avoinna (30%)

Pohjalla on ryhmä ihmisiä, joille on vaikea tehdä mitään. He eivät ole avoinna muutokselle. Mutta, jos saat heidät muuttumaan, ovat he sinun suurimpia faneja sen jälkeen.

Tästä hyvä esimerkki on vannoutunut PC-koneiden käyttäjä, joka vaihtaa Applen koneeseen. Harvoin näkee fanaattisempia ”kääntyneitä”, he ovat hyvässä ja pahassa mielessä erinomaisia markkinoijia tuotteillesi.

Tärkeintä on tarjota eri kipukohtiin ratkaisuja, jotta asiakas on jossain vaiheessa valmis siirtymään seuraavaan ryhmään. Tämä onnistuu rakentamalla useampia hunajapurkkeja, joissa näytetään miksi muutos on hyödyllinen. Otetaan esimerkkinä sama PC ja Apple vertailu.

PC:n ongelmina on pidetty kauan epävakaisuutta (ohjelmien ja koneen ”kaatumista”) ja monimutkaisuutta. Applea taas pidetään vakaana (ei kaadu koskaan) ja yksinkertaisena tai intuitiivisena käyttää.

Näistä molemmista saisi joukon erilaisia automaattisia sähköposteja, joiden avulla on helppoa näyttää kuinka paljon aikaa voi säästää tai kuinka paljon työteho nousee vaihtamalla pc:stä macciin.

2. Asiakas ei ymmärrä tai ei tiedä mikä ongelma hänellä on (30%)

Toiseksi alimmainen ryhmä ihmisiä näkee, että heillä on erilaisia oireita, mutta he eivät ymmärrä ongelmaa. Tämän asian sinä voit opettaa heille. Otetaan esimerkki.

Asiakkaasi haluaa laihduttaa. Hän kyllä liikkuu aktiivisesti, mutta ruokailutottumukset ovat huonot. Tässä tapauksessa ongelmana on ruokailutottumukset. Oireena on se, että asiakkaan paino ei tipu aktiivisesti urheilemisesta huolimatta.

Tässä tilanteessa asiakasta voisi ryhtyä opettamaan asiasta. Hänet saisi koukkuun hunajapurkilla: ”3 syytä miksi paino ei putoa, vaikka liikut aktiivisesti”.

Tästä alkaisi automaattisten sähköpostien ketju, jonka alussa asiakkaalle opetetaan miksi painoa ei putoa. Siitä siirrytään kertomaan mitä asiakkaan oikeasti pitäisi tehdä, että paino putoaisi. Sen jälkeen voisi kertoa esimerkkitarinan jonkin asiakkaan onnistumisesta.

Lopuksi voisi kertoa aiheeseen liittyvästä kurssista tai valmennuksesta.

Opetusta, opetusta, opetusta ja myynti. Yksinkertaista.

3. Asiakas ei pidä ongelman oireita tarpeeksi suurina tehdäkseen asialle jotain nyt, hän on avoinna ratkaisulle tulevaisuudessa (30%)

Keskimmäinen ryhmä ymmärtää oireet ja ongelman, mutta ei ole valmis tekemään asialle mitään nyt heti. Tälle ryhmälle pitää kertoa miksi ongelma pitää ratkaista nyt, eikä asian kanssa voi odottaa tulevaisuuteen. Otetaan esimerkki.

Asiakkaasi haluaa laihduttaa. Hän tietää, että hänen ”pitäisi” liikkua sekä syödä oikein. Jostain syystä hän ei kuitenkaan ole valmis tekemään asialle mitään.

Tässä tilanteessa asiakas pitää saada tuntemaan kiirettä. Että asialle on saatava välittömästi muutos. Asiakkaan saisi koukkuun hunajapurkilla: ”3 syytä miksi sinun pitää pudottaa painoa välittömästi” tai ”3 syytä miksi ihmiset lykkäävät painon pudottamista ja kuolevat jopa 10 vuotta aikaisemmin”.

Tästä alkaisi automaattisten sähköpostien ketju, jonka aluksi asiakkaalle kerrottaisiin miksi on vaikeaa aloittaa painon pudottaminen. Sen jälkeen kerrottaisiin mitä vois seurata, jos painoa ei pudota vaan odottaa vielä vuoden, kaksi tai kymmenen. Sitten tarjotaan ratkaisuja kuinka aloittamisen voi tehdä helposti. Lopuksi tarjotaan aiheeseen liittyvää kurssia tai valmennusta.

Opetusta, opetusta, opetusta ja myynti.

4. Asiakas on avoinna ratkaisulle (7-9%) 

Toiseksi ylimmäinen ryhmä on avoinna ratkaisulle, jos sopiva tarjous tulee kohdalle. Tämän ryhmän saavuttamiseksi on tärkeää olla esillä ja hyödyntää mainontaa sekä hakukoneoptimointia.

Tälle ryhmälle pitää näyttää, että sinä tiedät mistä puhut. Sen voi tehdä muutamalla sähköpostilla. Sähköposteissa näytät muiden asiakkaiden saamia tuloksia, kerrot miten sinä eroat muista samaa osaamista tarjoavista ja näytät mitä alalla yleensä tehdään väärin.

Käytännössä kerrot asiakkaalle mitä hänen tulisi ostaa ja miksi.

5. Asiakas etsii aktiivisesti tällä hetkellä ratkaisua ongelmaan (1-3%)

Viimeinen ja pienin ryhmä etsii aktiivisesti ratkaisua (mihin hintaan hyvänsä). Tämä on se ryhmä mikä yleensä päätyy ostamaan ilman suurempaa taivuttelua. Heille ostaminen pitää tehdä todella helpoksi. Sen takia omat palvelut on hyvä tehdä ostamisen kannalta hyvin yksinkertaisiksi hyvän myyntisivun avulla.

Tämän ryhmän kanssa toimimisen suurin haaste on, että suurin osa kaikista toimijoista tähtää juuri tähän porukkaan. Joten jos käytät vaikka hakusanamainontaa, varaudu verisen korkeisiin klikkihintoihin.

Kukapa ei haluaisi asiakasta jonka käsi on jo ostonapilla.

Kuten huomaat tästä niin suurin osa eli 67-69 prosenttia asiakkaista tarvitsee hoivaamista ennen kuin he voivat (uskaltavat, osaavat) ostaa sinulta. Tämän voit tehdä opettamisella.

Jokainen asiakas liikkuu pyramidia alhaalta ylöspäin eri hankintojen suhteen. Ja sinä voit auttaa heitä liikkumaan nopeammin. Ja mikä tärkeintä, liikkumaan ensisijaisesti sinun palvelujesi pariin.

Kun aloitat asiakassuhteen riittävän aikaisin, asiakas luottaa sinuun jo valmiiksi, kun ostopäätöksen aika tulee.

Jos et keksi mitä lähettäisit asiakkaillesi, tässä on valmis suunnitelma neljään ensimmäiseen sähköpostiisi. Ne vievät asiakkaasi aina sähköpostien tilauksesta myyntiin asti.

Kuinka lähetät automaattisia sähköposteja

Käydään nyt läpi vaihe vaiheelta kuinka voit lähettää automaattisia sähköposteja Active Campaignilla. Tässä on ohjeet kuinka teet kaiken teknisesti. Jos se ei kiinnosta sinua, hyppää tämän kohdan yli.

Voit myös katsoa kaiken videolta, jonka voit tilata sähköpostiisi tämän osion lopusta.

1. Luo automaatio

Ensimmäiseksi meidän pitää luoda automaatio. Sillä tarkoitetaan useiden automaattisten sähköpostien ketjua. Eli klikataan aluksi kohtaa ”Automations”.

automations

Ensimmäistä kertaa tätä tehdessä aukeaa seuraava valikko. Siitä päästään eteenpäin klikkaamalla ”Create a New Automation”.

automaatio

Active Campaign tarjoaa lukuisia valmiita malleja erilaisille automaatioille, eri tavoitteilla. Aloitetaan tällä kertaa täysin tyhjästä ja luodaan ihan uusi automaatio. Valitse ”Start from Scratch” ja paina sitten ”Create”.

valitse automaatio

2. Valitse kuinka ihmiset tulevat automaatioon

Seuraavaksi ohjelma haluaa sinun päättävän, kuinka ihmiset tulevat automaatioon. Eli ketkä tulevat saamaan sinun automaattisia sähköpostejasi.

Tässä tapauksessa oletetaan, että ihmiset tulevat etusivullasi täytettävän lomakkeen kautta, vaikka ilmaisen kurssin perässä (hyvä vaihtoehto on myös pieni e-kirja tai video). Siksi valitaan ”Subscribes”.

subscribe

Ja sitten valitaan sähköpostilista, jonka etusivulla olevan lomakkeen kautta ihmiset päätyvät. Sitten painetaan ”Add Start”.

add start

3. Rakenna automaatio

Nyt meillä on perusasiat kunnossa. Sitten on aika rakentaa itse automaatio eli kaikki automaattiset sähköpostit. Aloitetaan painamalla pientä plus-merkkiä keskellä kaaviota.

lahtokohta

4. Lisää ensimmäinen sähköposti

Lisätään aivan ensimmäiseksi yksi automaattinen sähköposti. Painamalla plus-merkkiä sinulle aukeaa tämä valikko. Valitse sieltä ”Send email”.

lähetä sähköposti

Koska sinulle ei vielä ole valmiita sähköposteja, klikkaa ”create an email”. Tästä päästään eteenpäin.

luo sähköposti

Seuraava vaihe on antaa ensimmäisellä sähköpostille nimi, joka näkyy kaaviossasi. Tämä nimi näkyy vain sinulle ja muistuttaa sinua siitä, että mitä sisältöä viestissä ihmisille lähtee. Nimeä se niin, että muistat mitä viesti sisältää. Paina sitten ”Create”.

nimeä viesti

Tämän jälkeen valitaan pohja sähköpostille. Samalla tavalla kuin tavallisen sähköpostin lähetyksessäkin. Tehdään se myös tyhjästä eli valitse ”Build from Scratch”.

valitse sähköpostin pohja

Valitse seuraavassa kohdassa ”Newsletter”. Ja paina ”OK”.

uutiskirje

Seuraava vaihe on valita viestille otsikko. Tämä otsikko näkyy vastaanottajille, joten mieti tarkasti millainen otsikko saa heidät avaamaan viestin. Valitse samalla myös lähettäjänä näkyvä nimi ja sähköpostiosoite. Käytä henkilökohtaisia tietojasi.

Paina lopuksi ”Continue”.

viestin otsikko

Seuraava vaihe on kirjoittaa itse sähköposti. Kun se on valmis, paina ”Next”.

kirjoita sähköposti

Lopuksi tarkistetaan sähköpostin tiedot. Voit lähettää itsellesi testi-version sähköpostista ”Send Test” – toiminnolla.

tarkista tiedot

Kun kaikki on kunnossa, olet valmis. Paina sitten ”Finish”.

finish

Nyt sinulla on ensimmäinen automaattinen sähköposti kaaviossasi. Tämän jälkeen voidaan lisätä seuraavat sähköpostit.

sinulla on sähköposti

5. Lisää viive sähköpostien välille

Koska haluamme lähettää sähköpostit muutaman päivän välein, lisätään seuraavaksi kaavioon odotusaika sähköpostien välille. Paina aluksi sähköpostin alapuolella olevaa plus-merkkiä.

Sen jälkeen näytöllesi valikko. Oikeasta valikosta löytyy ”Conditions and Workflow” – kohta. Sieltä löydät ”Wait” – toiminnon. Klikkaa sitä.

viive

Sen avulla voimme määritellä viiveen viestien välillä. Valitse ylempi vaihtoehto, ”For a specified period of time”.

aika

Seuraavassa valikossa voidaan valita tarkka aikamäärä. Tässä tapauksessa otetaan kolme päivää. Sitten painetaan ”Save”.

save

Valmis putki näyttää nyt tältä. Sinulla on ensimmäinen viesti ja kolmen päivän odotus seuraavaan toimintoon.

sähköpostiautomaatio

6. Viimeistele automaatio

Tämän jälkeen viimeistellään automaatio. Lisää siihen niin monta sähköpostia kuin haluat ja laita jokaisen välille sopiva viive.

7. Nimeä ja aktivoi automaatio

Viimeinen vaihe on nimetä ja aktivoida automaatio. Aloitetaan nimeämisellä. Se tapahtuu vasemmasta yläkulmasta, missä lukee nyt ”Automation 1”.

Klikkaa siitä ja valitse uusi nimi. Paina ”Save”.

nimi automaatiolle

Sen jälkeen aktivoidaan automaatio oikeassa yläkulmassa olevasta ”Active” – napista. Ja nyt olet valmis.

aktivoi sähköpostiautomaatio

Voit käydä katsomassa vielä ”Automations” – kohdasta nykyisiä automaatioitasi.

sähköpostiautomaatiot

Haluatko katsoa videolta vaihe vaiheelta kuinka rakennat automaattisia sähköposteja? Näytän tässä omaa näyttöäni kuvaten kuinka viestit tehdään.

BONUS: Seuraa mitä vastaanottajat tekevät sivuillasi

Active Campaignin loistava ominaisuus on sen kyky seurata mitä toimintoja ihmiset tekevät sähköpostiesi perusteella nettisivuillasi. Ominaisuus ei toimi automaattisesti, vaan se pitää kytkeä päälle. Se tapahtuu näin.

Klikkaa aluksi pääsivultasi ”Track Site Activity” – nappia.

sähköpostin seuranta

Sitten klikkaa sivuston seuranta päälle ja paina ”Save Settings”.

site tracking

Seuraava vaihe on valita domain eli nettisivujen osoite, jossa seuranta tapahtuu. Sen jälkeen sinun pitää kopioida seurantakoodi sivuillesi (jos käytät wordpress-sivua, voit käyttää tähän ilmaista lisäosaa).

Lisää koodi samaan paikkaan kuin Google Analytics ja muut seurantakoodit. Jos et osaa tehdä tätä, pyydä sivujesi ylläpitäjää hoitamaan tämä asia.

site tracking code

BONUS: Yksinkertainen kikka, minkä avulla saat enemmän ihmisiä avaamaan automaattiset viestisi

Tässä on hyvin yksinkertainen kikka, millä saat enemmän ihmisiä avaamaan automaattiset viestisi. Todellisuus on, että aina osa ihmisistä tilaa viestisi, mutta jättää sitten avaamatta lähettämäsi viestit. Ja siitä alkaa ikuinen kierre, jossa yritetään saada yhä useampi ihminen avaamaan viestit.

Tämä kikka on äärimmäisen yksinkertainen, mutta tehokas. Se on meillä toiminut Timon kanssa todella hyvin ja sen takia saimme ensimmäisen vuoden aikana suurimman määrän yhteydenottoja.

Se kikka on niinkin yksinkertainen asia, kuin muistutusviesti. Muistutusviesti ei ole ihan mikä tahansa spämmi, vaan viesti niille vastaanottajille, ketkä eivät avanneet ensimmäistä sähköpostia tai siinä olevaa linkkiä.

Active Campaignin avulla voidaan automaattisesti lähettää sähköposti vain niille, ketkä eivät määrätyn ajan sisällä avanneet edellisessä sähköpostissa ollutta linkkiä. Ja se tapahtuu näin.

Aloitetaan.

Paina ensimmäisen viestin viiveen jälkeen paina plus-merkkiä. Valitse vasemmasta valikosta ”Conditions and Workflow”. Ja oikealta ”If / Else” – toiminto.

automation split

Sitten määritellään miten kaavio jakautuu kahtia. Toinen osa on edellisen viestin linkkiä klikanneet ja toinen osa ne, ketkä eivät avanneet viestiä tai klikanneet siinä olevaa linkkiä.

Tätä varten valitaan vasemmalta ”Has clicked on a link”. Keskimmäisessä kohdassa valitaan sähköposti. Ja viimeisessä kohdassa ”Any link”.

Kun valitaan nämä asetukset, saadaan jaettua automaatiossa olevat ihmiset selkeään kahteen ryhmään. Toiset eivät klikanneet linkkiä tai toiset klikkasivat. Tämän perusteella voidaan lähettää muistutusviesti niille, ketkä eivät klikanneet.

Klikkaa lopuksi ”OK”.

split automation

Sitten sinulla on seuraava näkymä kaaviossasi.

sähköpostin avausprosentti

Kaaviosi jakautuu kahtia. Toinen polku on ”No” – polku ja toinen ”Yes” – polku. Muistutusviesti lähetetään ”No” – polulla oleville ihmisille.

Klikkaa siellä plus-merkkiä ja luo viesti tämän artikkelin ohjeiden mukaan. Lisää viestin perään parin päivän viive.

Sen jälkeen lisää plus-merkistä toiminto ”Go to another action”. Tällä toiminnolla voimme siirtää ”No” – polun läpi kulkeneet ihmiset ”Yes” – polulle. Näin ihmiset saavat loput kaaviosi viestit.

muistutusviesti

Tällä tavalla ”Yes” – polku jatkuu normaalisti ja ihmiset saavat loput sinun automaattisista sähköposteistasi.

lähetä toinen sähköposti

Voit tehdä muistutusviestin vaikka jokaisen viestin perään, mutta se ei ole pakollista. Suosittelen käyttämään sitä erityisesti muutamien ensimmäisten viestien kohdalla, jotta ihmiset oikeasti aktivoituvat viesteillesi.

Haluatko saada valmiin pohjan käyttämäämme muistutusviestiin? Lataa tästä kopio viestistä, jolla saimme Timon kanssa suurimman määrän yhteydenottoja ensimmäisenä vuonna valmentajina.

Mitä teet seuraavaksi

1. Rakenna ensimmäinen automaattinen sähköposti

Jos sinulla ei vielä ole sähköpostilistaa, lue tämä kirjoitus. Sen jälkeen rakenna sähköpostipostiautomaatio, joka johtaa ensimmäisen tuotteesi myyntiin.

2. Jos sinulla on kysymyksiä, jätä kommentti.

Jos sinulla on kysymyksiä kirjoituksesta, jätä kirjoituksen alle kommentti. Tai lähetä minulle sähköpostia joona@valmentaja-akatemia.fi.

3. Jaa kirjoitus eteenpäin.

Auta meitä ja jaa kirjoitusta eteenpäin Facebookissa, Twitterissä tai Linkedinissä. Kiitos!

Seuraava kirjoitus

Seuraavassa kirjoituksessa näytän sinulle kuinka voit myydä osaamistasi nettisivuillasi. Eli kuinka saat konkreettisesti rahaa nettisivujesi kävijöiltä, vastineeksi osaamisestasi.

Tietysti tähän tarvitaan muutamia erilaisia teknisiä ratkaisuja. Monille tämä on ylitsepääsemätön ongelma, vaikka asia on erittäin yksinkertaisesti ratkaistavissa muutamilla eri palveluilla. Enää ei tarvita tuhansia euroja pääomaa ja koodaria, kuka kikkailee puolestasi ratkaisun, jota et osaa itse käyttää tai päivittää.

Nyt vaihtoehdot ovat paljon yksinkertaisempia ja nopeampia. Voit päivässä tai jopa tunnissa, laittaa kaiken haluamasi myyntiin sivuillesi. Eikä se maksa tuhansia euroja.

Seuraavassa kirjoituksessa opit:

  • Mitä yksinkertaisia vaihtoehtoja sinulla on, kun haluat myydä osaamista omilla nettisivuillasi.
  • Miten saat kävijät oikeasti ostamaan nettisivuiltasi
  • 3 virhettä, mitä teknisissä ratkaisussa tehdään ja joita sinun kannattaa välttää

Varmista, että seuraava kirjoitus ei mene ohi sinulta ja jätä sähköpostiosoitteesi minulle. Lähetän sinulle viestin kirjoituksesta, heti kun se on julkaistu.

Kommentit

Näin saat enemmän ihmisiä avaamaan automaattiset sähköpostisi

Jätä sähköpostiosoitteesi ja lähetän sinulle ilmaiseksi oikean esimerkin "muistutusviestistä", jonka avulla saat enemmän ihmisiä avaamaan automaattiset sähköpostisi. Voit pölliä sen suoraan käyttöösi, jos haluat.

Hienoa, tilaus onnistui! Katso nyt sähköpostiisi. Löydät sieltä viestin minulta (Joona Luostarinen).

Share This